כפתור הפרפר

פרויקט מחוננים

נעים להכיר: מרכז למחוננים ומצטיינים בקרית אתא

חזון המרכז

אנו שואפים ליצור סביבה מצמיחה, מדריכה, מכוונת ומעצימה את כישוריהם של הבאים בשעריו.
אנו רואים בהעצמת תלמידינו ומורינו מטרה מרכזית וחיונית שתביא למירב מיצוי הפוטנציאל האישי, הקבוצתי והבית-ספרי.
אנו שואפים לפתח סקרנות, ביטוי אישי ואחריות אישית תוך טיפוח הרגשת שייכות וחווית ההצלחה.

מחוננים

מה ואיך לומדים?

מקצועות

מגוון מקצועות הלימוד רב הכולל מדעים מדויקים ,אומנויות ומקצועות הומניים – חברתיים. הלמידה חווייתית ומעודדת פיתוח יצירתיות, כוללת ניסויים, שאלות חקר ולמידה עצמית, משחקים, סיפורים, פיתוח הדמיון ועוד.

דרכי לימוד

התלמידים שלנו לוקחים חלק פעיל ומשתתפים, יוזמים, חוקרים ומקבלים מענה לסקרנות הטבעית המאפיינת אותם. הלמידה מתבצעת במסגרת קבוצה קטנה עד 17 תלמידים עם התייחסות אישית וראיה של כל ילד וילדה.

תכני הלימוד

מדעי החלל, מדעי כדור הארץ, מנהיגות, קומיקס, אמנות, היסטוריה וארכיאולוגיה, חשיבה מתמטית, תרבויות העולם, משחקים באנגלית, לימודי כלכלה, תיאטרון, בובנאות, אלקטרוניקה וחשמל, ספרדית ועוד ועוד. טיולים ופעילויות מיוחדות - לאורך השנה התלמידים יוצאים לפעילויוית מיוחדות וימי שיא במרכז.

איפה לומדים?

המרכז נמצא בתוך בית-ספר אולפנית שח”ם שבקרית אתא.
לרשות המרכז קומה שלמה,קומה ובה 7 כיתות ייעודיות.
בקומה זו חדרי כיתות מעוצבים ומאובזרים, ובין היתר חדר ספריה ומשחקים, חדר אמנות וסדנת עבודה.
הכיתות משמשות אך ורק את תלמידינו ומותאמות להוראות משרד החינוך.
בנוסף עומדות לרשותנו מעבדות וחדרי מחשבים לפי הצורך.

שקופית קודמת
שקופית הבאה

מחוננים 24/7

מענה לצרכי תלמידים מחוננים

מאפייני חשיבה

אנליטית, לוגית, יכולת מהירה לראות תבניות ויחסים, יכולת גבוהה לשחזור ושמירת ידע, זקוקים לאתגר אינטלקטואלי

יצירתיות

רעיונות מקוריים, דמיון עשיר, חוש הומור ייחודי, הפקת הנאה מיצירת השערות.

עוררות יתר

חווים בעוצמה גבוהה יותר רגשות ותחושות, ומגיבים בעוצמה גבוהה יותר לגירויים. עוררות יתר באה לידי ביטוי בתחומים: מוטורי, אינטלקטואלי, רגשי, תחושתי, דמיון.

התפתחות א-סנכרונית

קצב התפתחות שונה בתחומים שונים ללא תלות בגיל כרונולוגי

ניהול עצמי ומוטיבציה

נחישוּת ומכוונוּת, נטייה לשאול שאלות רבות, העדפה לעבוד לבד. הימנעות ממשימות שעלול להיכשל בהן. נטייה להשתעמם ממה שלא מעניין אותו.

מאפייני חשיבה

לגוון, לאתגר, לעניין, להנגיש מידע חדש ורלוונטי. לאפשר תחומי למידה שונים (אמנויות, מדעים, מדעי החברה, חברתי-רגשי)

יצירתיות

לאפשר חשיבה יצירתית בתחומי למידה שונים, לפתח את הדמיון וההבעה העצמית, הפקת הנאה מיצירתיות. וגם ריבוי דעות ומחשבות בחדר אחד.

עוררות יתר

שילוב תכנים רגשיים -חברתיים בשיעורים, הקשבה וקבלת החלקים השונים של המחוננות בפן הרגשי – חברתי.

התפתחות א-סנכרונית

היכרות עם השונות שיש בכל אחד. לתווך ולסייע במצבי קושי.

ניהול עצמי ומוטיבציה

לאפשר חקר ולמידה עצמאית עם הכוונה. לתת משימות מאתגרות, לאפשר בחירה.

מיומנות המאה ה 21

מיומנויות חשיבה מסדר גבוה

אורינות תיקשוב ICT

חיים בעולמינו

מיומנויות של עבודה

קשר ושייכות - מחנך/כת לכל כיתה

  • פתיחת היום עם הקבוצה.
  • שילוב תכנים רגשיים -חברתיים במפגש בוקר. בדיקת נוכחות של כל התלמידים בשיעור.
  • התעניינות בשלומם ומצבם של התלמידים באופן רציף.
  • דמות משמעותית לקבוצה- יצירת קשרים עם התלמידים וזמינות עבורם בעת הצורך.
  • פתיחת קבוצת ווטסאפ עם התלמידים שמלווה ושמירה על קשר באמצעותה.
  • יצירת קשר עם ההורים במידה ועולה קושי.
  • נעמה, יועצת המרכז, מלווה את צוות המחנכים בכל הקשור בהיבטים הרגשיים – חברתיים.