כפתור הפרפר

שירות פסיכולוגי חינוכי

השרות הפסיכולוגי חינוכי הינו חלק מעיריית קריית אתא וכפוף מקצועית לאגף פסיכולוגיה במשרד החינוך ולשירות הפסיכולוגי הייעוצי.
ייעודו של השירות הפסיכולוגי לקדם את רווחתם ובריאותם הנפשית של כלל התלמידים במערכת החינוך, בשיגרה ובחרום.
השירות מיועד לתלמידים, להוריהם, לכלל צוותי החינוך בבתי הספר ובגנים ולגורמים בקהילה.
השירות מספק מענה לילדי החינוך הרגיל בגילאי 3-15 ולילדי החינוך המיוחד בגילאי 3-18.
העקרון המנחה את עבודתנו מבוסס על החשיבות שבליווי מקצועי בתחום התפתחות הילד והגיל הרך (מתוך הבנת ערכה של התערבות מוקדמת), ובהמשך בגיל בית הספר ובגיל ההתבגרות המזמנים אתגרים רבים.
המענים ניתנים באמצעות טיפול ישיר, הדרכה להורים והדרכה לסביבה החינוכית, עם התייחסות פרטנית אל הילד ומשפחתו ועם התייחסות מערכתית מעצם השיוך הקהילתי. חשיבות רבה ניתנת להתערבות עם אוכלוסיות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים ועם ילדים בסיכון. עקרונות היסוד המלווים את עבודתנו כוללים ראייה אקולוגית וכוללנית של הסביבות השונות של הילד, איתור צרכים, התערבות מוקדמת, ליווי התפתחותי ופיתוח חוסן ועמידות.

השירותים הניתנים כוללים

  1. ליווי והדרכה לצוותים החינוכיים
  2. השתתפות בוועדות עלפי חוק
  3. התערבויות במצבי חירום
  4. מתן ייעוץ להורים
  5. הערכה פסיכולוגית אבחונית פרטנית
    מיועד רק לילדים שנשלחו על ידי חטיבות הביניים במסגרת תוכנית “מלקות ללמידה”. 200 שח אבחון דידקטי, 300 שח אבחון פסיכודידקטי
    להזמנה ותשלום השירות 
  6. טיפול פרטני וקבוצתי.

     השירותים ניתנים במסגרות הרגילות והמיוחדות, בגנים ,בבתי הספר היסודיים, ובחטיבות הביניים.
    מתן השירותים נתון לשיקול דעתו המקצועית של הפסיכולוג ובתיאום עם מנהל המסגרת החינוכית, בהתאם למדיניות השרות ותוכנית העבודה השנתית.

מי אנחנו

השירות כולל 24 פסיכולוגים- מדריכים, מומחים ומתמחים, בתחומי הפסיכולוגיה החינוכית וההתפתחותית.

השפ”ח לוקח חלק בצוותי היגוי עירוניים וביוזמות העולות ברשות המקומית ובמערכת החינוך.

השנה הוקמה בשפ”ח יחידה התפתחותית , הנותנת שירות לגני ילדים רגילים ומיוחדים, ומטפלת בילדים בגילאי 3-9, לרבות ביצוע אבחונים.

תוכניות ייחודיות

השפ”ח מעורב מאוד ביוזמות ובתוכניות יישוביות אשר מתוקצבות באופן ישיר והינן חלק מ “שירות פסיכולוגי מורחב” : התושבים מקבלים שירות בנוסף לשרות הבסיסי ובמימון המדינה.

מלקות ללמידה– תוכנית התערבות מניעתית לתלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב המופעלת בחטיבות הביניים. התוכנית כוללת איתור התלמידים ומתן מענים כהוראה מותאמת, הדרכה למורים, מענים רגשיים טיפוליים כמו “הקבוצה הרגשית” והתייחסות מותאמת לכל תלמיד. רכזת מל”ל בשפ”ח (טליה שימל) עוקבת אחר התקדמות הילדים. חלק מסוים מהילדים מופנים לאבחון בשפ”ח לקראת כיתה ט’.

מרח”ב– חלק מהתוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון. בבתי הספר שפרינצק, ירושלים ופינסקר, מתקיימת התוכנית ובה יש עבודה מערכתית. מתקיימים טיפולים קבוצתיים ופרטניים והדרכות הורים. הטיפולים מתבצעים על ידי פסיכולוגים, עובדים סוציאלים ותרפיסטים. בכל בית ספר יש פסיכולוג המרכז את התוכנית.

התקשר”ות– הורות תומכת קשר ותקווה. מתקיימות כל שנה קובצות הורים לילדים עם קשיים בויסות הרגשי אשר מונחות על ידי פסיכולוגיות השפ”ח. התוכנית מהווה חלק מהתוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון.
מניעת אובדנות– צוות השפ”ח משתלם בתחום ועורך הערכות מסוכנות לילדים ובני נוער , המשמיעים אמירות אובדניות .

בנוסף, פסיכולוגים מהשפ”ח מטפלים בילדים ונוער בבתי הספר, ומלווים קובצות מורים במסגרת התקציב השקלי בתוכנית “באים בטוב”.

הפניה לשרות הפסיכולוגי באופן עצמאי בטלפון 8443215, או דרך הגננת/מורה/ יועצת במסגרת החינוכית. בכל פניה אנו מחויבים לסודיות כלפי הפונה.רבות