התפקיד העיקרי של אגף הרכש ולוגיסטיקה הוא מתן שירות ומענה לוגיסטי לכלל צרכי העירייה.
- רכישת ציוד מתחומים שונים לכלל מוסדות העירייה ובכפוף לאישורי ועדת רכש ובלאי ובהתאם לנהלי האיזו.
- ביצוע רכש מקצועי, חסכוני ואמין- רכישות מתחומים שונים ולפרויקטים גדולים(בתי ספר , גנ”י , מוסדות ציבור), אירועי יום העצמאות ובכפוף לאישור ועדת הרכש.
- ניהול האינוונטר והמצאי העירוני.
- ניהול מכלול כלי הרכב המשמשים את צורכי העירייה ביצוע ביקורות פתע בהסעי תלמידים.
- סיוע ומתן מענה לתשתיות תקשורת וטלפוניה קווית וסלולרית.
- ניהול ארכיב מחלקות העירייה- מתן דגש בשמירה על חוק גינזך המדינה (ביעור , חומר ממוחשב סרוק וכ’) בהתאם לנוהל
- ניהול מושכל של מבנה העירייה החדש בשיתוף חברת ניהול ואחזקה.
- ריכוז חומר הנדרש להכנת מכרזים בנושא רכש ולוגיסטיקה למחלקה המשפטית המגמה לצאת למכרזים מרוכזים תוך מטרה למקסם את העלויות.
- ניהול בקרה ופיקוח על קבלני הניקיון במוסדות החינוך ברחבי העיר.
האגף פועל על פי תוכנית עבודה – הגדרת יעדים ומטרות (מדדים ובקרה תמידית ושוטפת) וכל זאת מתוך מקצועיות , יעילות, חדשנות ובהתייעלות כלכלית.
ההתייעלות אינה מתבצעת בתהליך חד פעמי אלא בתהליכים ארוכי טווח.
ההתייעלות הינה שיפור בהרחבת השירותים והפעילויות אותן מעמיד האגף לרשות העובדים והתושבים תחת משוואה של: